Maaseik moet en kan beter!

Op 17 maart 2017, over deze onderwerpen: Financiën, Goed bestuur

Een tijdje geleden stelde raadslid Pertra Jeurissen een vraag hoeveel verwijlinteresten de stad Maaseik de afgelopen legislatuur heeft moeten betalen. Verwijlinteresten zijn een contractuele rente die men verschuldigd is wanneer een overeenkomst te laat wordt betaald. Het is een soort van boete die dient om een strikte uitvoering van een contract mogelijk te maken.

Het officieel antwoord luidt dat er voor de periode 2014-2016 voor maar liefst 12 600,00 EUR {twaalfduizend zeshonderd} aan deze gelden werd betaald. Dat bedrag is bijna evenveel als de subsidies die alle sportclubs kregen voor trainingen en opleidingen!

Die 12 600 EUR is dus weggegooid belastinggeld! Een vergissing is menselijk en een vergeten factuur is iedereen wel eens overkomen. Als men daarentegen werkt met publiek geld, verwacht men wel eem bijzondere zorgvuldigheid op de manier waarop dit wordt gespendeerd. We roepen de stad Maaseik alvast op om stipter te zijn met betalingen zodat er geen onnodig belastinggeld wordt verkwanseld.

Petra Jeurissen en Jens Martens namens Team N-VA Maaseik

Tot uw dienst!