Extra middelen voor Maaseik dankzij Vlaams regeerakkoord.

Op 3 oktober 2019

De Vlaamse gemeentebesturen krijgen de komende jaren (2020 tot 2024) in totaal 1,33 miljard euro extra middelen om te investeren in hun Gemeente.

De Vlaamse overheid neemt in de periode 2020 – 2024 de helft van de responsabiliseringsbijdrage, voor de betaling van de ambtenarenpensioen, voor haar rekening en daarbij krijgen de gemeenten ook nog een extra budget om de open ruimtes die ze bezitten, te onderhouden.
Voor Maaseik betekent dat:

- De helft van de responsabiliseringsbijdrage of 5.256.100 euro in deze periode.
- Voor de open ruimte wordt er voor Maaseik 3.326.730 euro voorzien.

In totaal kan Maaseik rekenen over ruim 8,5 miljoen euro extra middelen.

De Vlaamse regering, onder leiding van Jan Jambon (N-VA), wil de gemeenten meer financiële ademruimte geven, zodat ze de komende jaren sterk blijven investeren. Maaseik staat er financieel niet echt goed voor, met deze extra middelen hebben we een extra troef voor onze economie en de verkeersveiligheid verduidelijkt voorzitter Roberto Maggen.

N-VA Maaseik wil dat de stad Maaseik bij voorkeur investeert in verkeersveiligheid. Ik denk daarbij aan veilige fietspaden, veilige wegen en een groenere omgeving vult schepen Marc Vereecken aan.

Voor meer info: roberto.maggen [at] n-va.be

N-VA Maaseik