Intergemeentelijke Samenwerkingsverbanden Inter-Aqua, Inter-Media.

Op 25 april 2018, over deze onderwerpen: Goed bestuur

Tijdens de gemeenteraad, afgelopen maandag, 23 april, stelde N-VA gemeenteraadslid Ine Franssen enkele bijzondere vragen aan de voorzitter, betreffende de Intergemeentelijke Samenwerkingsverbanden Inter-Aqua en Inter-Media, waarop de meerderheid niet kon antwoorden.

N-VA wil erop toezien dat de bedragen betaalt door middel van de waterfactuur van de gewone burger, ook correct worden gespendeerd. Krijgt de Stad Maaseik van Inter-Aqua een jaarlijkse rente op de afkoopsom en extra geld van welke aard ook (rente van leningen of gebruiksvergoedingen)? Hoe zit het met de 2 IRS swaps met een totale dekking van 78 miljoen euro?

We vrezen dat de gewone burger finaal zal moeten opdraven voor het handhaven van de riolering. Om dit te vermijden wordt voorgesteld om te werken volgens een retributie of via het opstellen van milieu-pv’s. Welke optie is Maaseik genegen?

Als verantwoording voor het verderzetten van Inter-Media stelde de CEO een stabiele dividentenstroom in het vooruitzicht voor de deelnemende lokale besturen. Werd er voor het boekjaar 2017 een nieuwe dividentenuitkering goedgekeurd? Indien ja, hoeveel zal Maaseik ontvangen? Wat houdt precies de ‘Telenet-deal’ in?