Pasen is ook een lentefeest

Op 27 maart 2016

Pasen is een lentefeest. Na de koude winter, waarin alle voedsel van het vorige jaar is opgegeten, herbront de natuur. Dieren krijgen jongen, bomen en bloemen gaan bloeien, kuikens komen uit hun ei.

Het ei is een symbool van nieuw leven. Overal in de winkels zie je lentekuikentjes en paaseieren: echte, van papier of van chocola. De mensen lopen er ook paasbest bij in hun frisse, nieuwe kleren. Een lentefeest met de zomertijd …

Pasen herdenkt de opstanding van Jezus uit de dood.
Wanneer komt “onze” Pasen in Maaseik? Ook wij willen de opstanding van Maaseik uit de dood vieren. Al te goed weet ik dat WIJ daar zelf voor moeten zorgen!

De verandering begint in Maaseik …

Maaseik is een aangename plek om te wonen, een klein stadje met haar gezellige deelgemeenten: Neeroeteren en Opoeteren. Toch staat het bestuur van de stad na vele jaren onder druk. Onze stad, waar wij van houden, mist visie en ambitie.
De Maaseikenaar verdient beter. N-VA Maaseik zal er alvast klaar voor zijn, om beter te doen …

Elk jaar beetje achteruit

Het stadsbestuur slaagt er niet in om met een wervend verhaal voor deze stad en haar deelgemeenten te komen.  De inwoners van Maaseik, Neeroeteren en Opoeteren blijven op hun honger zitten. Er is geen visie en ambitie om deze stad nieuw leven in te blazen. Elk jaar gaan we een beetje verder achteruit: méér leegstand, minder leven in de brouwerij, minder gezelligheid ... De problemen op vlak van mobiliteit, parkeerbeleid en veiligheid geraken maar niet opgelost.

Fier op onze stad

Met de N-VA zijn wij fier op onze stad, Neeroeteren en Opoeteren Het potentieel is enorm. De Maaseikenaar heeft recht op een stadsbestuur dat dit kan waarmaken.
De Maaseikenaar verdient beter!

Fijne paasdagen!

Marc Vereecken afdelingsvoorzitter N-VA Maaseik-Neeroeteren-Opoeteren.